MENU

YENİ YILDA YENİ YEME TARZI

2017’nin son günü yeme alışkanlıklarınızı gözden geçirmenin, yeni yıla yeni kararlar almanın tam zamanı.

Kahvaltı etmeden evden çıkanlardan mısınız? Zamanını yemekte harcamamak için yemeğini hızlı tüketenlerden misiniz? Gün boyu çay, kahve tüketip su içmeyi unutanlardan mısınız? Kilonuzu etkin bir şekilde korumak için eski yeme alışkanlıklarınızı tekrar düşünmeniz ve kilo almanıza neden olan davranışlarınızı belirlemeniz gerekir. Neyi, ne zaman, nerede, neden ve nasıl yediğinizi düşünün. Sonra daha sağlıklı yeme tarzı geliştirmek için bazı değişiklikler yapın;


1. Yemeklerinizi ve atıştırmalarınızı önceden planlayın. Gelişi güzel yemek tüketimi
çoğunlukla yüksek kalori alımına neden olur. İş yerinizde diğer arkadaşlarınız
çikolata, kurabiye, bisküvi tüketirken, siz acıktığınızda tüketmek için sabahtan
çantanıza attığınız meyveyi hatırlayın ve onu tüketin.

2. Besinlerinizi yavaş tüketin. Her lokmanın keyfini çıkarın. Sonuçta, doyduğunuz
anlamına gelen sinyaller midenizden beyninize yaklaşık 20 dakika içinde ulaşır. Her
lokmadan sonra çatalınızı masanızın üzerine bırakarak yavaşlayın.

3.  Tüketilmesi daha uzun süren besinleri seçin. Örneğin, 1 kase yoğurt ile yapılmış
marullu bir cacığı, 1 kase yoğurda göre daha uzun sürede tüketirsiniz.

4. Öğünlerden önce 2 küçük bardak su içmeyi önemseyin. Ve gün boyunca susamayı
beklemeden su içmeye özen gösterin. Doğal maden suyunu da su yerine
tüketebilirsiniz.

5. Gözden uzak gıda mideden de uzak olur. Etrafınızda yüksek kalorili cipsler,
bisküviler, şekerlemeler bulundurmayın. Bunların yerine meyve, çiğ sebze ve diğer az
kalorili besinleri yanınıza alın.

6. Düzenli aktiviteden asla vazgeçmeyin. Her türlü spordan kendi yaşamınıza uygun
olanını seçin. Yürüyüş, tenis, yüzme, bisiklet, dans, plates, yoga veya futbol. Hangi
aktiviteyi yaptığınızın çok önemi yok. Yeter ki bir aktiviteyi düzenli uygulayın.
Herkese sevdikleriyle sağlıklı, mutlu, huzurlu formda bir yıl dilerim.