Site Dili : TR | EN
MENU

KIŞ AYLARINDA YETERLİ VE DENGELİ BESLENİN

Kış mevsiminin etkisini iyice göstermeye başladığı şu günlerde hava sıcaklığının azalmasıyla birlikte grip, soğuk algınlığı, bronşit gibi pek çok hastalık pusuda beklemektedir. Bu durumda kış mevsimini hastalıklara yakalanmadan sağlıklı bir şekilde geçirmek için bağışıklık sistemimizi güçlendirmeliyiz.

Savunma mekanizmamızı güçlendirmenin en etkili yollarından biri ise yeterli ve dengeli beslenmektir Özellikle enfeksiyonlara karşı daha duyarlı olan çocuklar, gebeler ,ve yaşlılar için beslenme bu mevsimde daha da önem taşımaktadır.

Antioksidanlar vücut direncimizi arttırmakta ve böylece enfeksiyonlara yakalanma riskini azaltmaktadır. Narenciye (portakal, mandalina, greyfurt) , havuç, kivi, lahanagiller (karnabahar ,lahana, brokoli, brüksel lahanası) , yeşil yapraklı sebzeler (maydanoz, tere, roka, ıspanak) gibi A ve C vitaminlerinden zengin besinlerin , antioksidan etkiye sahip selenyum, çinko ,magnezyum gibi minerallerin tüketimi arttırılmalıdır. Bu besinleri hazırlarken ve pişirirken doğru yöntemleri kullanarak vitamin-mineral kaybına uğratmadan tüketmeye gayret edilmelidir.

C vitamini ısı, ışık gibi etmenlerden kolayca etkilenen bir vitamindir. Eğer meyvelerin suları sıkılacaksa içilmeden hemen önce hazırlanmalıdır. Aynı zamanda sebzeler bıçak kullanılmadan elle parçalanırsa vitamin kaybı da daha az olacaktır.


KİLO KONTROLÜ

Ayrıca bu aylarda yavaşlayan metabolizma fiziksel aktivitedeki azalma, gecelerin uzamasıyla artan gece atıştırmaları sonucu kilo artışına da dikkat etmek gerekiyor. Kilo almamak için az ve sık yiyerek iştahınızı kontrol altında tutabilirsiniz. Sıcak bitki çaylarının içerisine tarçın, karanfil , limon eklemeniz de iştahınızı baskılamaya yardımcı olacaktır


SU TÜKETİMİ

Kış aylarında su kaybımız az olduğu için su tüketimi de azalır. Aynı zamanda kışın lifli besinlerin yaz aylarına oranla az olması sebebiyle sindirim sistemi sorunları da atrabilir. Bu nedenle susamayı beklemeden günde 2-2,5 litre su tüketilmelidir.


D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNE DİKKAT

Kış aylarında güneşli gün sayısının azalması,  güneş ışınlarının azalması ve kapalı giysiler sebebiyle D vitamini eksikliği görülebilmektedir. D vitamini eksikliği ; kalp-damar hastalıkları , enfeksiyonlar , diyabet ve kanser riski ile ilişkili olabileceği gibi depresyona da sebep olduğu belirtilmektedir. Bunu önlemek için havanın güneşli olduğu günlerde 20 dakika kadar güneş ışığından direkt olarak yararlanmaya ve haftada 2-3 kere balık tüketmeye özen gösterilmelidir.