MENU

KALİTE POLİTİKALARIMIZ

bursaa hayat hastanesi kalite politikalarımız

MİSYONUMUZ: Toplumun sağlıklı yaşamasını, teknolojinin ve kurumun tecrübesinin sunduğu imkânlarla, değişen ihtiyaçlara cevap verecek şekilde desteklemektir.

VİZYONUMUZ: Topluma; evrensel teknolojileri ve gelişmeleri takip ederek; gülen yüzü ile güvenilir, doğru ve hızlı sağlık hizmeti veren bir kurum olmaktır.

KALİTE POLİTİKAMIZ: Özel Hayat Hastanesi olarak temel politikamız; hizmet verdiğimiz kişi, kuruluş ve kurumlara beklentileri doğrultusunda, en iyi sağlık hizmetini sunmak için: Sağlık hizmetlerinde değişen dünya koşullarını takip etmek, Bilimsel gelişmeler ve toplumsal gereksinimler çerçevesinde meslek etiğini korumak, Mevcut durumu korumakla yetinmeyip her noktada sürekli gelişmeyi ve iyileşmeyi temel felsefe olarak belirlemek, Kalite Yönetim Sisteminden ödün vermemek, Geçmişin deneyimlerinden yararlanarak ve çalışanların katılımıyla akılcı kararlar alarak yeni hedefler belirlemeyi ilke edinmek, Belirlenen hedeflere zamanında ve uygun şekilde etkin çözümler üretmek, Kalite konusunda sürekli geliştirme ve iyileştirme sağlamak, Çevreye ve kamu haklarına saygılı olarak faaliyetlerimizin çevresel etkilerini, kirlenmeyi ve kaza risklerini önlemek, Gelenek ve göreneklere saygıyı, dürüstlüğü ve ahlakı en yüce erdem olarak benimsemek, Müşterilerin menfaatini kendi menfaatimiz gibi korumak, Çalışanlarının sosyal haklarını gözetmek ve eğitimlerine önem vermektir. Bu amaç doğrultusunda; çalışan personelimizin toplam katılımı, eğitimi ve tam desteği esastır. Amacımız; Kalite politikasını ve hedeflerini dokümante ederek, dokümante edilmiş prosedürlere atıflar yolu ile kalite yönetim sistemini açıklamak, sistem içindeki süreçlerin tanımlarını, sırasını, etkileşimlerini belirlemek ve kalite enstrümanlarının genel çerçevesini çizmektir.

SKS BÖLÜM KALİTE SORUMLULARIMIZ:

  • KALİTE YÖNETİM DİREKTÖRÜ: Kemal ASLAN,
    Sorumluluk Alanları: KURUMSAL YAPI, KALİTE YÖNETİMİ, EĞİTİM YÖNETİMİ, BİYOKİMYA LABORATUVARI, MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI

  • İLAÇ YÖNETİMİ ENFEKSİYONLARIN ÖNLENMESİ: Şenay MUTLU

  • TESİS YÖNETİMİ, OTELCİLİK HİZMETLERİ, DIŞ KAYNAK KULLANIMI GÖSTERGELERİN İZLENMESİ, ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ: Nurten MOLLA

  • DOKÜMAN YÖNETİMİ GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ: Bahar KINALI

  • YOĞUN BAKIM ÜNİTESİ YENİDOĞAN YOĞUN BAKIM ÜNİTESİ: Müzeyyen KURNAZ

  • HİZMETE ERİŞİM: Feriha GÜNEŞ

  • TRANSFÜZYON HİZMETLERİ: Ferda Bağcı COŞAR

  • SAĞLIKLI ÇALIŞMA YAŞAMI, MALZEME VE CİHAZ YÖNETİMİ ATIK YÖNETİMİ, BÖLÜM BAZLI GÖSTERGELER, KLİNİK GÖSTERGELER: Yonca ERTAŞ

  • RADYASYON GÜVENLİĞİ: Çiğdem AKTAŞ

  • ACİL SERVİS: Aygül ZÜFER

  • BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ, TIBBİ KAYIT VE ARŞİV HİZMETLERİ, RİSK YÖNETİMİ: Sevda SEVİNDİ

  • AMELİYATHANE HİZMETLERİ STERİLİZASYON HİZMETLERİ: Emine TÜTÜNCÜ

  • DOĞUM HİZMETLERİ,YAŞAM SONU HİZMETLER, HASTA BAKIMI: Esin ŞEN

  • HASTA DENEYİMİ, SOSYAL SORUMLULUK: Mihriban ÜRKMEZ

KALİTE YÖNETİM BİRİMİ OLARAK;

  • Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,
  • Bölüm hedeflerine, indikatörlere, göstergelere yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek.
  • İç tetkikler ve özdeğerlendirmeler sonucunda hastanedeki mevcut sorunları tespit etmek, öncelik sırasına koymak ve bu doğrultuda iyileştirme çalışmaları yapmak ve yapılmasını sağlamak.
  • Hasta ve çalışan anket sonuçlarını değerlendirmek. • Birim kalite sorumlusu tarafından takip edilen düzeltici, önleyici ve iyileştirici faaliyetleri değerlendirmek.
  • Yeni çıkacak ve yürürlükteki standartlarda olabilecek değişikliklerin takibini yapmak.
  • Kalite Yönetim Sistemi ve SHKS ile ilgili eğitim faaliyetlerini Eğitim Koordinatörünün Görev Tanımı kapsamında gerçekleştirmek.
  • Resmi kuruluşlar tarafından istenen istatistikî verilerin hazırlanması ve ilgili kurumlara gönderilmesini amacıyla Başhekimliğe göndermek.
  • Her ay sağlık bakanlığının istediği istatistikî verilerin ilgili kuruluşların web sitesinden girişlerini yapmak.
  • Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları çerçevesinde hazırlanan; Yazılı düzenlemeleri kontrol etmek, yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip etmek.
  • Hizmet sunumuna yönelik istatistikî bilgileri değerlendirmek.
  • SHKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak ve toplantıların takibini yapmak.

KOMİTELERİMİZ:

Hasta Güvenliği Komitesi: Hasta güvenliği ile ilgili risklerin azaltılması için hasta güvenliği kültürünün geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına, bunu tesis edecek uygun yöntem ve tekniklerin belirlenmesine, hastalara sağlık hizmeti sunum sürecinde karşılaşabilecekleri muhtemel risk ve zararlardan korunmasına yönelik Hasta Güvenliği Komitesi kurulmuştur.

Çalışan Güvenliği Komitesi: Hastane çalışanlarını fiziki ve psikolojik olarak olumlu yönde etkileyecek güvenli bir ortam yaratarak çalışan güvenliği sağlamak için Çalışan Güvenliği Komitesi kurulmuştur.

Eğitim Komitesi: Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları (SKS), Hizmet İçi Eğitimler, Uyum Eğitimleri, Hastalara Yönelik vb. eğitimleri organize ve kontrollerin sağlanması amacıyla Eğitim Komitesi kurulmuştur.

Enfeksiyon Kontrol Komitesi: Hastanemizde tedavi ve bakım hizmeti verilen ve tüm alanlarda enfeksiyon kontrol çalışmalarının etkin ve planlı bir şekilde sürdürülmesi için yöntemlerinin belirlenmesi ve kontrollerinin sağlanması amacıyla Enfeksiyon Kontrol Komitesinin kurulmuştur.

Tesis Güvenliği Komitesi:Hastanemizde çalışanların ve hastaların güvenliğini sağlamak, gelebilecek tehlikelere karşı önlemleri organize ve kontrol etmek için Tesis Güvenliği Komitesi kurulmuştur.

Radyasyon Güvenliği Komitesi: Komite, Türkiye Atom Enerji Kurumu'nun ve diğer ilgili kuruluşların (Sağlık Bakanlığı gibi) yayınlamış oldukları radyasyondan korunma ve güvenliği mevzuatını inceleyip, yerine getirmekle yükümlü olduğu tüm hususları yürürlüğe koymak üzere ayrıntısıyla planlayıp; tanı, tedavi ve araştırma amaçlarıyla radyasyonla çalışılan her bölüm için bir organizasyon şeması oluşturup uygulanmasını sağlamak amacını güder.