MENU

GEBELİKTE BESLENME

Beslenme ile annenin besin depolarını dengede tutarasağlığını korumak, anne karnındaki bebeğin sağlıklı büyüme ve gelişmesinisağlamak, doğum sonrası emzirme dönemi için gerekli besin öğeleri karşılamakamaçlanır.

Gebelik öncesi annenin çok zayıf ya da kilolu olmasıve gebelik döneminde yetersiz ya da aşırı ağılık kazanımı emzirmeyi olumsuzyönde etkilemektedir.

Bebeğe anneden demir ve kalsiyum depo edilmesi sonucuannenin bu öğelere olan ihtiyacı artar. Bu yüzden beslenmede süt ve süt ürünleri, et ve türevleri, pekmez, yeşilyapraklı sebzeler gibi bu minerallerden zengin besinlere yer verilmeli.  Bunun yanında gebelikte folik asit, çinko,B12, D vitamini ve C vitamini oldukça önemlidir.

Bazı gebelik hormonları bağırsak hareketleriniziyavaşlatabilir. Kabızlığı önlemek için sebze, meyve, tam tahıl ürünleri,kurubaklagil gibi posa içeriği yüksek besinler tüketilmeli, düzenli fizikselaktivite yapılmalı, sıvı tüketimi arttırılmalı

Gebeliğin ilk 3 ayında annede östrojen düzeyindekiartış ile bulantı artar. bu durumda anne azar azar ve sık sık beslenmeli, kurubesinler almalı, yağlı ve tatlı besinlerden kaçınmalı, sıvı alımı öğünaralarında olmalıdır.

Gebelikte dikkat edilmesi gerekenler;

·       Sebze ve meyveler iyi yıkanmış olmalıdır.

·       Beklemiş, bayatlamış ürünler tüketilmemelidir.

·       Konserve ürünler tercih edilmemelidir.

·       Alkol ve sigaradan uzak durulmalıdır.

 

 

Dyt. Fatma HALLAÇ

Hayat Tıp Merkezi

Diyetisyen